Zapytanie
ofertowe z dnia 23 marca 2017 r.
na usługi doradcze w zakresie innowacji
1.
Zamawiający
EDUINVEST
SP. Z O.O.,
Al.
Aleja Wojska Polskiego 124/7,
42-207
Częstochowa,
KRS
0000360771, REGON 241646913, NIP 9492150105
Osoba
do kontaktu: Krzysztof Henel, tel. 514189439, e-mail: Krzysztof.Henel@eduinvest.pl
2.
O
postępowaniu
2.1. Zamawiający
przygotowując się do realizacji projektu zaprasza do składania ofert w ramach
projektu współfinansowanego ze środków europejskich w ramach Programu
Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Oś priorytetowa II: Wsparcie otoczenia i
potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, Działanie 2.3:
Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.1 Proinnowacyjne
usługi IOB dla MŚP.
2.2. Zamówienie
udzielane jest w trybie określonym w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności
wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego
Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz Wytycznych
w zakresie kwalifikowalności wydatków w Programie Operacyjnym Inteligentny
Rozwój 2014-2020.
2.3. Projekt
będzie realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata
2014-2020, Oś priorytetowa II: Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw
do prowadzenia działalności B+R+I, Działanie 2.3: Proinnowacyjne usługi dla
przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.1 Proinnowacyjne usługi IOB dla MŚP –
objętych konkursem nr 1 /2016 r.
2.4. Wnioskodawca
na podstawie otrzymanych ofert na oszacowanie wartości zamówienia od potencjalnych Wykonawców z listy
akredytowanych Ośrodków Innowacji ustalił szacunkową wartość zamówienia na kwotę
2.5. Zamawiający
na etapie ofertowania może żądać od potencjalnego oferenta podpisania
oświadczenia o zachowaniu w poufności uzyskanych informacji i danych.
3.
Przedmiot
zamówienia
3.1. Przedmiotem
Zamówienia są proinnowacyjne usługi doradcze w zakresie wdrażania innowacji u Zamawiającego.
3.2. Wspólny
Słownik Zamówień (CPV):
85312320-8 –
Usługi doradztwa
79000000-4 –
Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji,
drukowania i zabezpieczania.
3.3. Zakres
Zamówienia:
Przedmiotem
zamówienia są poniżej wymienione usługi proinnowacyjne:
LP |
Zadanie |
Cel i Opis Zadania |
1 |
Analiza alternatywnych ścieżek rozwoju poprzez wdrażanie
innowacji; |
Celem jest porównanie możliwych do wybrania ścieżek
rozwoju poprzez uszczegółowienie ścieżek rozwoju przedsiębiorstwa
alternatywnych do tej wybranej przez przedsiębiorcę wraz z przygotowaniem
ogólnego modelu finansowego. Zakres: |
2 |
Uszczegółowienie i oceny wybranej ścieżki rozwoju
związanej z wdrażaniem innowacji; |
Celem jest szczegółowa definicja ścieżki rozwoju
przedsiębiorstwa wybranej przez przedsiębiorcę wraz z przygotowaniem ogólnego
modelu finansowego. Zakres: |
3 |
Przygotowanie szczegółowego modelu finansowego dla
opracowywanej lub wdrażanej innowacji; |
Celem jest dokładne oszacowanie przepływów finansowych
przedsiębiorstwa wraz z oszacowaniem zyskowności inwestycji i wpływu na
inwestycję czynników jakościowych dla wybranej opcji rozwoju. Zakres: |
4 |
Identyfikacja i mapowanie kluczowych procesów
biznesowych związanych z wdrażaniem innowacji, ich modyfikacji i
optymalizacji; |
Celem jest szczegółowa analiza kluczowych procesów
biznesowych związanych z wdrożeniem nowych narzędzi procesowych w
przedsiębiorstwie oraz ich modelowanie w kierunku modyfikacji i
optymalizacji. Zakres: |
5 |
Pomoc w opracowaniu dokumentacji funkcjonalnej lub
technicznej niezbędnej do wdrożenia innowacji; |
Celem jest stworzenie opisu wdrożenia technologii w
firmie przedsiębiorcy w celu wprowadzenia innowacji. Zakres: |
6 |
Analiza ryzyka wdrożenia innowacji; |
Celem jest zdefiniowanie zagrożeń dla projektu i
sposobów ich uniknięcia lub odpowiedzi na nie. Zakres: |
7 |
Analiza wpływu wdrożenia technologii na środowisko
naturalne; |
Celem jest analiza efektów wdrożenia nowej technologii w
odniesieniu do środowiska naturalnego i przeliczeniu ich na czynniki
ekonomiczne. Zakres: |
8 |
Doradztwo w zakresie rozwoju zasobów ludzkich związanych
z wdrażaniem innowacji; |
Celem jest doraźne wsparcie w zakresie zarządzania
własnością intelektualną w kontekście realizacji projektu wdrożenia
innowacji. Zakres:: |
9 |
Pozostałe uzasadnione doradztwo niezbędne do wdrożenia
innowacji technologicznej. |
Celem jest zdefiniowanie celów i zadań w zakresie
skutecznego wdrożenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych w
przedsiębiorstwie. Zakres: |
10 |
Doradztwo i pomoc w opracowaniu i przeprowadzeniu
pilotażowego wdrożenia innowacji; |
Celem jest doradztwo
i raportowanie statusów wdrożenia innowacyjnego pilotażowego
rozwiązania. Zakres: |
11 |
Doradztwo, pomoc i szkolenie w pełnym wdrożeniu
innowacji; |
Celem jest doradztwo
i raportowanie statusów wdrożenia innowacyjnego pełnego rozwiązania
(wdrożenie produkcyjne). Zakres: |
12 |
Monitorowanie i ocena efektów wdrożenia innowacji; |
Celem jest: |
4.
Termin
realizacji
4.1. Termin
realizacji zamówienia – planowany termin realizacji przedmiotu zamówienia
określa się na
4.2. Po
zakończeniu postępowania ofertowego, Zamawiający zawrze z wyłonionym Wykonawcą
Zamówienia umowę warunkową na
realizację usług proinnowacyjnych. Po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o
dofinansowanie z Instytucją Pośredniczącą umowa warunkowa z Wykonawcą stanie
się umową właściwą. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy, w
zakresie terminu rozpoczęcia realizacji usługi oraz zakresu usług będących
przedmiotem zamówienia i wynagrodzenia Wykonawcy. Warunkiem dokonania takiej
zmiany jest podpisanie przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie z Instytucją
Pośredniczącą po terminie wskazanym w umowie warunkowej jako rozpoczęcie
realizacji usługi.
5. Warunki dopuszczające udział w
postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
5.1. O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się potencjalni Wykonawcy zwani dalej
Oferentami, którzy spełniają następujące warunki:
5.1.1. Akredytacja Ministerstwa Rozwoju
ośrodków innowacji świadczących usługi proinnowacyjne:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Oferent przedstawi dokumenty
potwierdzające akredytację IOB albo zgłoszenie do akredytacji IOB (potwierdzenie
wpływu do Ministerstwa Rozwoju). Usługa może być świadczona przez IOB, które
zostaną akredytowane przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu.
Zgłoszenie IOB do akredytacji musi nastąpić nie później niż w dniu
potwierdzenia złożenia Wniosku o dofinansowanie, zgodnie z regulaminem konkursu
Działanie 2.3.1 POIR dostępnym na stronie http://poir.parp.gov.pl/.
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku:
Zamawiający
dokona oceny spełniania przez Oferenta wyżej wskazanego warunku udziału w postępowaniu
według formuły „spełnia/nie spełnia” na podstawie analizy złożonych przez Oferenta
dokumentów.
5.1.2. Powiązania kapitałowe lub osobowe:
Zamawiający wyklucza możliwość złożenia oferty przez podmioty o których mowa w
art. 6c ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) tj.
powiązane z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający
dokona oceny spełniania przez Oferenta wyżej wskazanego warunku udziału w
postępowaniu według formuły „spełnia/nie spełnia” na podstawie analizy
złożonych przez Oferenta dokumentów,
w szczególności oświadczenia w formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do
Zapytania Ofertowego.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne
powiązania między Zamawiającym a Oferentem polegające na:
uczestniczeniu w spółce jako wspólnik
spółki cywilnej lub spółki osobowej;
posiadaniu udziałów lub co najmniej 5%
akcji;
pełnieniu funkcji członka organu
nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
pozostawaniu w takim stosunku prawnym
lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności
w wyborze Wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w
stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub
powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający
dokona oceny spełniania przez Oferenta wyżej wskazanego warunku udziału w
postępowaniu według formuły spełnia/nie spełnia - na podstawie analizy
złożonego przez Oferenta oświadczenia. Z treści załączonego do oferty
oświadczenia mającego na celu potwierdzenie spełniania przez niego przedmiotowego
warunku musi wynikać ma jednoznacznie, iż Wykonawca ten warunek spełnia. W
przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę powiązanego kapitałowo lub osobowo z
Zamawiającym, zostanie on wykluczony z udziału w postępowaniu.
5.1.3. Doświadczenie: Przez
doświadczenie Wykonawcy rozumie się liczbę co najmniej 3 usług doradczych w
zakresie innowacji (w rozumieniu art. 2 pkt 94 rozporządzenia KE nr 651/2014
oznaczających doradztwo, pomoc i szkolenia w zakresie transferu wiedzy,
nabywania i ochrony wartości niematerialnych i prawnych oraz korzystania z
nich, korzystania z norm i regulacji, w których są one osadzone) zrealizowanych
w okresie trzech lat przed dniem złożenia oferty na rzecz przedsiębiorstw z
sektora MŚP – kwalifikowanych zgodnie z definicją MŚP zawartą w Załączniku I do
Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego
niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107
i 108 Traktatu (Dz.U.UE.L.2014.187.1) – a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie.
Opis
sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający
dokona oceny spełniania przez Oferenta wyżej wskazanego warunku udziału w postępowaniu
według formuły „spełnia/nie spełnia”. Oferent wypełni tabelę w Formularzu
oferty i wskaże co najmniej 3 usługi proinnowacyjne (usługi doradcze w zakresie
innowacji) oraz załączy do oferty potwierdzenia prawidłowości ich wykonania.
5.1.4. Potencjał kadrowy do realizacji
zamówienia: Przez potencjał kadrowy rozumie się wskazanie do realizacji
zamówienia co najmniej dwóch konsultantów Instytucji Otoczenia Biznesu
wskazanych w fiszce oferty usługowej lub wskazanych we wniosku o akredytację przez
Ministerstwo Rozwoju, zatrudnionych przez Oferenta na podstawie umowy o pracę
od co najmniej 12 miesięcy przed dniem złożenia oferty, którzy gwarantują
poprawną realizację zamówienia oraz poufność przekazywanych informacji. Zamawiający
dopuszcza możliwości świadczenia usług na rzecz Zamawiającego przez dodatkowy personel
niewskazany w ofercie - w szczególności przez podwykonawców potencjalnego
Wykonawcy świadczącego usługi – wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody
Zamawiającego.
Opis
sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający
dokona oceny spełniania przez Oferenta wyżej wskazanego warunku udziału w
postępowaniu według formuły „spełnia/nie spełnia”. Oferent wypełni tabelę w
Formularzu oferty i wskaże co najmniej 2 konsultantów. Oferent zobowiązany jest
wskazać tych konsultantów, którzy zostali uwidocznieni w fiszce oferty
usługowej danej akredytowanej Instytucji Otoczenia Biznesu albo we wniosku o
akredytację Ministerstwa Rozwoju. Umowy. Umowy z Personelem, Konsultantami
dodatkowymi i Podwykonawcami powinny zawierać zapisy dotyczące dostępu i
ochrony informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiającego.
5.2. W
przypadku braku któregokolwiek z wymaganych oświadczeń, wykazów lub dokumentów,
o których mowa w pkt. 5.1.1. - 5.1.4. lub w przypadku załączenia ich w niewłaściwej
formie lub niezgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym, oferta
wniesiona z takimi wadami będzie odrzucona.
5.3. Z
tytułu odrzucenia oferty Oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec
Zamawiającego.
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie
mają dostarczyć Oferenci w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu
6.1. Wykaz
dokumentów wymaganych przez Zamawiającego potwierdzających spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 5 Zapytania Ofertowego, obejmuje
poniżej zdefiniowane w pkt 6.2-6.5.
6.2. W
celu potwierdzenia spełniania przez Oferenta warunku udziału w postępowaniu
dotyczącego Akredytacji Ministerstwa Rozwoju dla ośrodków innowacji
świadczących usługi proinnowacyjne (pkt. 5.1.1.), Oferent przystępujący do
postępowania zobowiązany jest dołączyć do swojej oferty:
6.2.1. potwierdzenie
wpisu na listę Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych przez Ministerstwo
Rozwoju w zakresie świadczenie usług proinnowacyjnych albo zgłoszenie IOB do
akredytacji przez Ministerstwo Rozwoju w zakresie świadczenia usług
proinnowacyjnych wraz z potwierdzeniem wpływu zgłoszenia do Ministerstwa
Rozwoju.
6.3. W
celu potwierdzenia spełniania przez Oferenta warunku udziału w postępowaniu
dotyczącego powiązania kapitałowego lub osobowego (pkt. 5.1.2.), Oferent
przystępujący do postępowania zobowiązany jest podpisać w ramach swojej
oferty (Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) oświadczenie o braku powiązań
kapitałowych lub osobowych między Oferentem a Zamawiającym.
6.4. W
celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego doświadczenia (pkt 5.1.3) Oferent
zobowiązany jest do wypełnienia tabeli w Formularzu oferty poprzez podanie
co najmniej 3 usług proinnowacyjnych (usług doradczych w zakresie innowacji) oraz
załączenie do oferty protokołów potwierdzających ich wykonanie. Zamawiający
zastrzega sobie prawo żądania od Oferenta dodatkowych danych lub dokumentów
potwierdzających realizację tych usług w przypadku, gdy protokoły załączone do
oferty nie będą w sposób jednoznaczny tego potwierdzały.
6.5. W
celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego potencjał kadrowy do realizacji zamówienia (pkt 5.1.4) Oferent
zobowiązany jest do wypełnienia tabeli w Formularzu oferty przez podanie co
najmniej 2 konsultantów dedykowanych do świadczenia usługi na rzecz Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Oferenta dodatkowych danych
lub dokumentów potwierdzających potencjał kadrowy.
7.
Sposób
przygotowania oferty
7.1. Wymagania
podstawowe:
7.1.1.
Oferta powinna być sporządzona na druku
Formularz oferty (Załącznik nr 1).
7.1.2.
Ofertę należy sporządzić w sposób
czytelny i przejrzysty, w formie pisemnej.
7.1.3.
Oferent ponosi wszelkie koszty związane
z opracowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.
7.1.4.
Do oferty muszą być załączone wszystkie
dokumenty wymagane odpowiednimi postanowieniami Zapytania Ofertowego oraz
przedstawionymi przez Zamawiającego wzorami, a w szczególności oferty muszą
zawierać wszystkie informacje i dane, o których mowa w pkt. 7 i 8 niniejszego Zapytania
Ofertowego.
7.1.5.
Oferta powinna być ważna co najmniej 120
dni od dnia jej wystawienia.
7.1.6.
Nie dopuszcza się składania ofert
wariantowych.
7.1.7.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości
składania ofert częściowych. Zamówienie nie jest podzielone na części, w
związku z tym oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia.
7.1.8.
Oferent może złożyć jedną ofertę (tylko
z jedną ostateczną ceną); złożenie przez Oferenta więcej niż jednej oferty lub
oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub wariantowe (w tym tzw. oferty
wariantowej), a także nie wypełnienie specyfikacji w zakresie wskazanym we
wzorze formularza ofertowego spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych
przez tego Oferenta.
7.2. Cena.
7.2.1.
Cena oferty powinna być podana w
polskich złotych i musi zawierać wartość netto oraz brutto.
7.2.2.
Cena określona w ofercie powinna
zawierać pełny koszt dla Zamawiającego. Wymagane jest aby oferent podał
szacunkową cenę netto dla wyszczególnionych w zakresie przedmiotu zamówienia komponentów
oraz opisał przyjęty sposób szacowania wartości usługi (np. poprzez wskazanie
stawki za godzinę lub dzień doradztwa oraz liczby godzin lub dni doradztwa
niezbędnych do realizacji danej usługi).
7.2.3.
Wymagane jest aby Oferent w formularzu ofertowym podał propozycję terminu
realizacji (od dnia do dnia) każdego zadania oraz finalne produkty i rezultaty
uzyskane w wyniku zrealizowania każdego zadania.
7.3. Oferta
musi być oznaczona co do nazwy i adresu Oferenta oraz podpisana przez Oferenta
(wskazane, by była również opieczętowana pieczęcią firmową), tj. przez osobę
uprawnioną do reprezentowania Oferenta. Przez osobę uprawnioną należy rozumieć
odpowiednio:
7.3.1. Osobę/osoby
(z zastrzeżeniem zapisów o reprezentacji łącznej, jeżeli dotyczy), która
zgodnie z dokumentem rejestrowym, wymaganiami ustawowym i oraz odpowiednimi
przepisami jest uprawniona do reprezentowania Oferenta, w obrocie
gospodarczym;
7.3.2. pełnomocnika
lub pełnomocników Oferenta, którym pełnomocnictwa udzieliła(y) osoba(y), o
której(ych) mowa w 7.3.1. Pełnomocnictwo (kopia potwierdzona za zgodność z
oryginałem) musi zostać załączona do oferty.
8.
Kryterium
wyboru oferty
8.1. Rozpatrywane będą jedynie oferty spełniające warunki
dopuszczające udział w postępowaniu określone w pkt. 5.
8.2. Oferta może uzyskać w ocenie maksymalnie 100 punktów.
8.3. Kryteria wyboru ofert:
Przy
wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się kryteriami:
a) Najniższa
cena – 40%: W kryterium „Cena” najwyższą liczbę punktów (40 pkt), otrzyma
oferta zawierająca najniższą cenę netto, a każda następna odpowiednio zgodnie
ze wzorem: Liczba punktów oferty = (cena oferty najniżej skalkulowanej x 40):
cena oferty ocenianej.
b) Prowadzenie
projektu/umowy zgonie z uznaną Metodyką Zarządzania Projektami np. PRINCE2, PMI
lub równoważną – 20%: W tym kryterium 20 pkt. otrzyma Oferta zawierająca sposób
zarządzania projektem/umową zgodnie z uznaną Metodyką Zarządzania Projektami
np. PRINCE2, PMI lub równoważną. Oferty nie spełniający tego wymogu otrzymają 0
pkt.
c) Spójność
i przejrzystość harmonogramu realizacji przedmiotu zamówienia – 20%: W tym kryterium
20 pkt. otrzyma Oferta zawierająca propozycję harmonogramu, który jest
najbardziej przejrzysty i czytelny, zadania przedstawiają logiczny ciąg zdarzeń
a produkty i rezultaty tych zadań są ze sobą odpowiednio powiązane i wzajemnie
uzupełniają się. Oferty nie spełniające tego wymogu otrzymają odpowiednio mniej
punktów.
d) Wykorzystanie
w realizacji umowy uznanych metodyk biznesowych – 20%: W tym kryterium 20 pkt. otrzyma
Oferta zawierająca w realizacji 12 zadań przynajmniej 5 uznanych metodyk
biznesowych. Oferta zawierająca 1-4 metodyk biznesowych uzyska 10 pkt. Brak
metodyk biznesowych w realizacji zadań to 0 pkt.
9. Sposób i termin złożenia oferty
9.1. Termin
złożenia oferty upływa w dniu
9.2. Oferty
należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej (na adres:
Krzysztof.Henel@eduinvest.pl) lub za pośrednictwem poczty albo kuriera w
siedzibie Zamawiającego w zamkniętej kopercie zawierającą dopisek: „Oferta na świadczenie usług proinnowacyjnych
w ramach działania 2.3.1 POIR” oraz oznaczeniem Oferenta wraz z podaniem
jego adresu korespondencyjnego. Koperta musi także zawierać dopisek „Nie
otwierać do dnia
9.3. Oferty
złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
10. Informacja o upublicznieniu oraz
wyborze najkorzystniejszej oferty
10.1.
Informacja o niniejszym zapytaniu
zamieszczona została na stronie internetowej PARP poprzez Lokalny System
Informatyczny 1420 (www.parp.gov.pl/zamowienia-1420), a
także na stronie internetowej Zamawiającego, jak również wysłana do co najmniej
trzech potencjalnych Wykonawców.
10.2.
Informacja o wyborze najkorzystniejszej
oferty zostanie umieszczona na stronie internetowej PARP poprzez Lokalny System
Informatyczny 1420 (www.parp.gov.pl/zamowienia-1420), a
także na stronie internetowej Zamawiającego oraz udostępniona Oferentom.
10.3.
Zamawiający sporządzi pisemny protokół
z wyboru najkorzystniejszej oferty.
10.4.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamknięcia
postępowania bez dokonania wyboru którejkolwiek z ofert oraz do unieważnienia
postępowania na każdym z jego etapów bez podania przyczyny.
11.1.
Każdy Oferent ma prawo zwrócić się w
formie pisemnej za pośrednictwem poczty elektronicznej do Zamawiającego z
prośbą o wyjaśnienie treści przedmiotowego Zapytania Ofertowego.
11.2.
Osobą uprawnioną do kontaktów w sprawie
zapytania ofertowego jest Krzysztof Henel, tel. 514189439, e-mail:
Krzysztof.Henel@eduinvest.pl
12. Załączniki do zapytania ofertowego
12.1.
Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy
12.2.
Załącznik nr 2 – Istotne Postanowienia
Umowy Warunkowej
Załącznik
nr 1 do Zapytania Ofertowego
(miejscowość, data)
……………………………………………..
(pieczęć
Wykonawcy)
FORMULARZ
OFERTOWY
W odpowiedzi na zapytanie ofertowe z
dnia
………………………………………..…………………………………………………….…………….
(imiona
i nazwiska osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy wraz z oznaczeniem
zajmowanego stanowiska)
działając w imieniu i na rzecz:
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
(pełna
nazwa i adres oraz NIP Wykonawcy)
składam/składamy Zamawiającemu:
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
(pełna
nazwa i adres oraz NIP Zamawiającego)
następującą ofertę na świadczenie usług
proinnowacyjnych zgodnie z zakresem wskazanym w zapytaniu ofertowym:
LP |
Zadanie |
Wartość netto (w zł) |
Wartość brutto (w zł) |
1 - Propozycja harmonogramu
realizacji przedmiotu zamówienia - terminu realizacji (od dnia do dnia) 2 – Produkty i rezultaty zadania,
wraz z kryteriami jakościowymi 3 - Sposób oszacowania kosztów (np.
stawka netto za dzień doradztwa (w zł)/ liczba dni doradztwa, inne) |
1 |
Analiza alternatywnych ścieżek rozwoju poprzez wdrażanie
innowacji; |
|
|
|
2 |
Uszczegółowienie i oceny wybranej ścieżki rozwoju
związanej z wdrażaniem innowacji; |
|
|
|
3 |
Przygotowanie szczegółowego modelu finansowego dla
opracowywanej lub wdrażanej innowacji; |
|
|
|
4 |
Identyfikacja i mapowanie kluczowych procesów biznesowych
związanych z wdrażaniem innowacji, ich modyfikacji i optymalizacji; |
|
|
|
5 |
Pomoc w opracowaniu dokumentacji funkcjonalnej lub
technicznej niezbędnej do wdrożenia innowacji; |
|
|
|
6 |
Analiza ryzyka wdrożenia innowacji; |
|
|
|
7 |
Analiza wpływu wdrożenia technologii na środowisko
naturalne; |
|
|
|
8 |
Doradztwo w zakresie rozwoju zasobów ludzkich związanych
z wdrażaniem innowacji; |
|
|
|
9 |
Pozostałe uzasadnione doradztwo niezbędne do wdrożenia
innowacji technologicznej. |
|
|
|
10 |
Doradztwo i pomoc w opracowaniu i przeprowadzeniu
pilotażowego wdrożenia innowacji; |
|
|
|
11 |
Doradztwo, pomoc i szkolenie w pełnym wdrożeniu
innowacji; |
|
|
|
12 |
Monitorowanie i ocena efektów wdrożenia innowacji; |
|
|
|
Planowany termin rozpoczęcia świadczenia usługi
proinnowacyjnej:
Termin ważności oferty (w dniach):
Data sporządzenia oferty:
Termin płatności (w dniach):
Proponujemy realizację umowy zgodnie z uznaną
Metodyką Zarządzania Projektami TAK/NIE
Opis przyjętej metodyki:
Propozycja lub uzupełnienie do
Harmonogramu realizacji przedmiotu
zamówienia - terminu realizacji (od dnia do dnia:
Proponujemy realizację
Wykaz
usług proinnowacyjnych (usług doradczych w zakresie innowacji) zrealizowanych w
okresie ostatnich 3 lat przed złożeniem oferty:
Lp. |
Nazwa/opis
usługi |
Nazwa
odbiorcy usługi |
Data
zrealizowania |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
Wykaz
konsultantów akredytowanych przez Ministerstwo Rozwoju zatrudnionych przez
Oferenta na podstawie umowy o pracę od co najmniej 12 miesięcy, liczonych od
dnia złożenia oferty, którzy gwarantują poprawną realizację zamówienia oraz
poufność przekazywanych informacji
Lp. |
Imię i nazwisko / Doświadczenie /
Zakres zadań |
1. |
|
2. |
|
OŚWIADCZAM,
ŻE:
8.1.
uczestniczeniu w spółce jako wspólnik
spółki cywilnej lub spółki osobowej,
8.2.
posiadaniu udziałów lub co najmniej 5%
akcji,
8.3.
pełnieniu funkcji członka organu
nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
8.4.
pozostawaniu w takim stosunku prawnym
lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności
w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w
stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub
powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli.
Do
niniejszej oferty załączam/załączamy:
1. Dokumenty
potwierdzające wpis na listę Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych przez
Ministerstwo Rozwoju w zakresie świadczenia usług proinnowacyjnych albo
zgłoszenie IOB do akredytacji przez Ministerstwo Rozwoju w zakresie świadczenia
usług proinnowacyjnych wraz z potwierdzeniem wpływu zgłoszenia do Ministerstwa
Rozwoju;
2. Dokumenty
potwierdzające wykonanie usług proinnowacyjnych;
3. Inne
(Jakie?)…………………………………………………………………..
….……………………………………………………………
data, podpis(y) osoby/osób
upoważnionej/upoważnionych do
reprezentacji Wykonawcy, pieczęć firmowa
Załącznik
nr 2 do Zapytania Ofertowego – Istotne Postanowienia Umowy Warunkowej
Istotne
Postanowienia Umowy Warunkowej na
realizację usług doradczych
1. Zamawiający uzyska od Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) dofinansowanie na realizację projektu, gdzie
uzyskanie dofinansowania jest rozumiane jako zawarcie przez Zamawiającego umowy
o dofinansowanie z PARP w ramach Działania 2.3 Proinnowacyjne usługi dla
przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.1 Proinnowacyjne usługi IOB dla MŚP, Program
Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020.
2. Umowa dotyczy wykonania usług
doradczych w zakresie innowacji w rozumieniu art. 2 pkt 94 rozporządzenia KE nr
651/2014 oznaczających doradztwo, pomoc i szkolenia w zakresie transferu
wiedzy, nabywania i ochrony wartości niematerialnych i prawnych oraz
korzystania z nich, korzystania z norm i regulacji, w których są one osadzone,
w ramach projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny
Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa II: Wsparcie otoczenia i potencjału
przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I, Działanie 2.3 Proinnowacyjne
usługi dla przedsiębiorstw, Poddziałanie 2.3.1 Proinnowacyjne usługi IOB dla
MŚP – o następującej treści:
3. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować
proinnowacyjne usługi doradcze wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia
stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy oraz zgodnie z Załącznikiem nr 2 Oferta
Wykonawcy na warunkach określonych w
treści niniejszej umowy.
4. Przedmiot Umowy zostanie zrealizowany
zgodnie z warunkami Regulaminu konkursu nr 1
w 2016 roku, w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, Oś
priorytetowa II: Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia
działalności B+R+I, Działanie 2.3 Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw,
Poddziałanie 2.3.1 Proinnowacyjne usługi IOB dla MŚP.
5. Przedmiot Umowy zostanie zrealizowany w
zakresie poszczególnych etapów usługi w terminach nie późniejszych, niż
wskazane w Załączniki nr 1 i 2 do Umowy.
6. Odbiór rezultatów poszczególnych etapów
usługi zrealizowanych przez Wykonawcę, określonych w Załączniku nr 1 i 2 do
Umowy, nastąpi poprzez podpisanie protokołów zdawczo-odbiorczych.
7. Z chwilą przekazania przez Wykonawcę
poszczególnych rezultatów prac określonych w Załączniku nr 1 i 2 do Umowy
(zwanych dalej utworami) oraz po wypłaceniu Wykonawcy odpowiedniej kwoty
wynagrodzenia wskazanego w Umowie, na Zamawiającego przechodzą autorskie prawa
majątkowe do tych rezultatów w zakresie potrzebnym dla realizacji działań
Zamawiającego.
8. Przeniesienie autorskich praw
majątkowych nastąpi na następujących polach eksploatacji:
a) używanie i rozpowszechnianie całości
lub fragmentów (części) utworów dowolną techniką, w tym techniką druku,
reprograficzną, zapisu magnetycznego, elektromagnetycznego, optycznego,
techniką cyfrową, m.in. w publikacjach prasowych, materiałach drukowanych i
elektronicznych oraz innych kanałach komunikacyjnych, w tym w Internecie;
b) utrwalanie i zwielokrotnianie utworów,
w tym techniką druku, reprograficzną, zapisu magnetycznego,
elektromagnetycznego, optycznego, techniką cyfrową;
c) wprowadzanie utworów do pamięci
komputera;
d) publiczne wykonanie, odtwarzanie,
wystawianie, wyświetlanie, udostępnienie utworów lub ich fragmentów (części) w
taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
e) wprowadzanie i publiczne udostępnianie
utworów lub ich fragmentów (części) w sieci Internet oraz lokalnych sieciach
komputerowych i innych sieciach komputerowych;
f) sporządzanie wersji obcojęzycznych
utworów lub ich fragmentów (części);
g) używanie i korzystanie z utworów w tym
w sposób określony powyżej, tak przez Zamawiającego, jak i inne upoważnione
przez niego podmioty, na własny użytek lub użytek jednostek powiązanych, w celu
prawidłowego zrealizowania zobowiązań wynikających z umów, jakie Zamawiającym
zawarł lub zamierza zawrzeć z PARP w celu uzyskania dofinansowania o którym
mowa w Umowie.
9. Wykonawca zobowiązuje się wobec
Zamawiającego, że w momencie przekazania utworów będą mu przysługiwały prawa
autorskie do nich w zakresie wystarczającym do przekazania ich Zamawiającemu na
polach eksploatacji wskazanych w Umowie.
10. Z tytułu przeniesienia autorskich praw
majątkowych zgodnie z treścią niniejszego paragrafu, Wykonawcy nie przysługuje
dodatkowe wynagrodzenie ponad wynagrodzenie wynikające z Umowy.
11. W wypadku ujawnienia nowego pola
eksploatacji mającego znaczenie dla Zamawiającego, Strony sporządzą do
niniejszej Umowy pisemny aneks, dodając postanowienie, na mocy którego
Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do tego pola
eksploatacji bezpłatnie lub za zapłatą kwoty, która nie może być wyższa niż 5%
wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu wykonania przedmiotu niniejszej umowy.
12. Wykonawca zezwala Zamawiającemu na
wykonywanie zależnego prawa autorskiego, a także na wykorzystanie rezultatów
usług zrealizowanych przez Wykonawcę w ramach przedmiotowej Umowy bez podawania
nazwy Wykonawcy.
13. Zamawiający może przenosić na inne
podmioty lub udzielać im wyłącznych lub niewyłącznych licencji w pełnym
zakresie posiadanych praw autorskich, bez konieczności uzyskania dodatkowej
zgody Wykonawcy.
14. Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy z
tytułu wykonania przedmiotowej Umowy wynosi ………………….... złotych netto i
zostanie powiększone o podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu
wystawienia faktury.
15. Wynagrodzenie jest płatne w częściach
odpowiadających swoją wysokością wynagrodzeniu przewidzianemu za realizację
danego etapu wskazanego w treści Załącznika nr 1 i 2 do Umowy. Wynagrodzenie
będzie wypłacane po dokonaniu protokolarnego odbioru rezultatów wykonania
poszczególnych etapów przez Wykonawcę.
16. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie
…….… dni od dnia wystawienia faktury VAT.
17. W przypadku uchybienia przez Wykonawcę
terminowi realizacji usług objętych danym etapem (etapy
i ich terminy wykonania określono w Załączniku nr 1 i 2 do Umowy) Wykonawca
zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 1% wartości tego etapu,
określonej w Załączniku nr 1 i 2 do Umowy, za każdy dzień opóźnienia.
18. Zamawiający ma prawo dochodzenia od
Wykonawcy kar umownych w wysokości do 100% wysokości wynagrodzenia Umowy w
sytuacji nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę.
19. Kary umowne mogą być naliczane z
różnych tytułów łącznie, o ile spełnione zostały w tym zakresie przesłanki ich
naliczania.
20. Niezależnie od kar umownych Wykonawca
jest zobowiązany na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym do zapłaty
Zamawiającemu odszkodowania za szkodę przekraczającą wysokość kar umownych,
wyrządzoną na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania.
21. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy
wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
22. W sprawach nieunormowanych niniejszą
umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego i innych obowiązujących
aktów prawnych.
23. Integralną część niniejszej umowy
stanowi Załączniki nr 1 – „Opis przedmiotu zamówienia” oraz Załącznik nr 2 –
„Oferta Wykonawcy”.
Zamawiający Wykonawca
…………………………………… …………………………………
Załączniki:
1) Załącznik nr 1 – „Opis przedmiotu
zamówienia”
2) Załącznik nr 2 – „Oferta Wykonawcy”